ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

ОПИС ПРОГРАМИ

Освітні програми «Аналітика даних в економіці» та «Бізнес статистика і аналітика» спрямовані на формування фахівця нового покоління, що глобально, з системних позицій вміє аналізувати економічні процеси, підвищувати вартість бізнесу, формулювати та прогнозувати стратегію розвитку організації, ретельно вивчати внутрішню структуру організації та її зовнішні, міжнародні ділові зв’язки.

Програми поєднують у собі аналіз економічних систем та бізнес-середовища, моделювання бізнес-процесів та індикаторів функціонування фірм, стратегічний аналіз бізнесу, ІТ та Web- аналітику, поглиблене користування новітніми програмними оболонками обробки BIG DATA, використання інструментів Data Mining, Machine Learning, Artificial Intelligence і призначена для підготовки студентів, що будуть займатися аналітичними дослідженнями в різних секторах економіки (фінанси, маркетинг, менеджмент, біржової торгівлі, банківських і т. ін. ), управління проектами та розробки довгострокової стратегії бізнесу компанії.

Програма надає студентам знання і практичні навички, необхідні для ефективного використання даних, впровадження стратегії управління DATA DRIVEN, застосовування статистичних інструментів і прогнозного моделювання для аналізу великих обсягів неструктурованих та структурованих даних (Mathcad, Matlab, R, Excel, Statistica, Eviews, Pyton, Power BI); моделювання бізнес-процесів з використанням різних нотацій (SRM, Unified Modeling Language (UML), IDEF, діаграма потоків даних (DFD)). Студенти бізнес-аналітики отримають необхідні знання в області економіки, управління, інформаційних технологій, програмних оболонок та хмарних сервісів для роботи в організаціях різних секторів економіки, державних установах національного, регіонального та муніципального рівнів влади, створення власних бізнес підприємств, електронного бізнесу та електронної комерції.

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА «Аналітика даних в економіці»

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА «Бізнес статистика і аналітика»

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН «Аналітика даних в економіці»

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН «Бізнес статистика і аналітика»

Зворотній зв'язок - Опитування студентів

Протоколи РГ

КОМПЕТЕНТНОСТІ АНАЛІТИКА/БІЗНЕС АНАЛІТИКА

Аналітики мають володіти ключовими компетентностями:

1. КОМУНІКАТИВНІ НАВИЧКИ: бізнес-аналітики повинні працювати в групах, збирати інформацію і представляти її широкому колу зацікавлених сторін в компанії, переводити і вести переговори між сторонами, комунікувати з клієнтами українською та англійською мовами та повідомляти про рішення доступним способом. Аналітики повинні володіти сильними письмовими та усними навичками і відчувати себе впевнено на керівній посаді, щоб підвищувати вартість бізнесу.

2. ЗНАННЯ БІЗНЕСУ І КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ. Бізнес-аналітики мають розуміти сутність економічних процесів та макро- та мікро рівнях, специфіку перебігу економічної поведінки компанії, в якій вони працюють, на національному та міжнародному конкурентному ринку. Вони повинні вміти розуміти ролі різних людей і відділів, а також те, як ці відділи взаємодіють і залежать один від одного, мати компетенції проєктного менеджеру та управління командою. Вони також повинні розуміти підприємство чи організацію в більш широкому контексті, як складову всієї галузі чи виду економічної діяльності. Ці бізнес-знання дозволять їм успішно аналізувати дані і будувати стратегічні плани на майбутнє.

3. ТЕХНІЧНІ НАВИЧКИ: Бізнес-аналітики використовують широкий спектр сучасних програмних продуктів, хмарних технологій та сервісів для обробки великих обсягів інформації (Big Data), різноманітних нотацій для моделювання бізнес процесів, методів видобутку інформації, необхідної для оптимізації бізнес-процесів, з великих масивів неструктурованих даних (Data Mining), інструментів та технік штучного інтелекту (Machine Learning, Business Intelligence), управління базами даних. Інструменти та техніки бізнес аналітики, що вивчають студенти, регламентуються Міжнародним інститутом бізнес аналітики (IIBA, Canada, https://www.iiba.org/) та стандартом з бізнес аналітики BABOK.

КАР’ЄРА ТА ВАКАНСІЇ

Після закінчення ОП «Аналітика даних в економіці» та «Бізнес статистика і аналітика» студенти зможуть шукати можливості для кар’єрного зростання в різних видах економічної діяльності та
секторах економіки. Через зростаючий попит на міждисциплінарних фахівців, що поглиблено розуміють економіку бізнес-процесів та використовують новітні програмні застосунки, інформаційні системі та хмарні сервіси для обробки інформації та управління організаціями мають значні переваги на високо конкурентному ринку праці.

Можливості працевлаштування для фахівців з аналітики та бізнес-аналізу:

  • аналітик даних
  • бізнес-аналітик систем
  • дата сайнтист (моделювання процесів)
  • аналітик бізнес-процесів
  • бізнес-аналітик ІТ компаній
  • аналітик з управління бізнесом
  • менеджер з розвитку бізнесу
  • бізнес-аналітик веб
  • системний аналітик
  • менеджер з продажів
  • бізнес-архітектор
  • консультант з управління
  • бізнес-аналітик розвідки
  • аналітик маркетолог
  • фінансовий аналітик
ПРОГНОЗ ЗАТРЕБУВАНОСТІ АНАЛІТИКА ДАНИХ НА РИНКУ ПРАЦІ

Бюро статистики праці США (BLS) відслідковує попит на фахівців з бізнес-аналізу, включаючи аналітиків з управління, фінансових аналітиків, аналітиків з дослідження ринку, аналітиків з дослідження операцій тощо. Деякі з давно існуючих категорій, такі як фінансовий аналітик, за прогнозами побачать невелике зростання, тоді як фахівці, пов’язані з новими технологіями, очікуватимуть суттєвого зростання до 2029 року. Це стосується зростання потреби в аналітиках з управління (11 %), аналітиках з дослідження ринку (18 %), аналітиках з дослідження операцій (25 %), а у разі високотехнічної та спеціалізованої ролі аналітиків інформаційної безпеки 31 %. Потреба у цих спеціалістах, а також фахівцях з Data Scientists у наступне десятиріччя буде пріоритетною на ринку праці.

Неформальна освіта

Процедура визнання результатів навчання, отриманих у неформальній освіті в Університеті регламентована Положенням про порядок визнання результатів навчання, отриманих у неформальній та інформальній освіті в ХНЕУ ім. С. Кузнеця (https://cutt.ly/i5nKNrH). ХНЕУ ім. С. Кузнеця рекомендує використовувати навчальні платформи Coursera, Udemy та Edx для здобуття неформальної освіти. Здобувачам освіти доступні інструкції для реєстрації на цих платформах з метою одержання безкоштовного доступу до курсів (https://cutt.ly/05nK0NX). В рамках ОП пропонується отримання неформальної освіти, зокрема, за рахунок переліку освітніх компонент, які запропоновані викладачами кафедри (прот. No3 від 9.10.23). Вибір компонент здійснювався на основі таких характеристик курсів на навчальних платформах, як тривалість, складність, рейтинги, кількість успішних проходжень тощо. Отримання відповідного сертифікату дозволяє здобувачеві освіти перезарахувати певну частину кредитів навчальної дисципліни. Посилання на запропоновані курси на навчальних платформах для неформальної освіти розміщені на сайті ПНС ХНЕУ ім. Кузнеця на сторінках відповідних освітніх компонент ОП. Визнання результатів навчання, здобутих у неформальній освіті, поширюється на базові (обов’язкові) та вибіркові дисципліни навчального плану, але загальний обсяг освітніх компонентів ОП, що зараховуються здобувачу вищої освіти за підсумками визнання результатів неформального та/або інформального навчання, не може перевищувати 25% ОП. Рекомендації кафедри

Ми використовуємо cookie, щоб зробити сайт максимально зручним для вас. Детальніше ›